2010-01-26

Januari är snart slut... Hjäälp!

Ja får snart panik när tiden bara susar förbi mig.
Ja menar liksom, va har jag hunnit med den här månaden?!
Hmm.. Spricka i tummen å Förkyld-Sjukskriven. Arbetat Arbetat mycket.
Förutom de dagliga arbetet så har jag även kvällsarbete. Kokar kaffe till kvällskurser på skolan där jag arbetar dagligen med lunch servering. Å de är ungefär en 2-3kvällar i veckan. Sen har ja städat en annan lunch restaurang innom Endivo (-matservice nya namn) men de gjorde jag sista gången nu i måndags, för de känndes lite väl mycke när ja har heltid +2-3kvällar i tillägg..
Såå... Resterande tid går ut på att räkna ner till varje inkommande fredag typ :)
Nämen jomen jamen... Jag lallar omkring på Halpis eller chillar framför datorn i läggan, med film eller dylikt..Eller bara hänger me Linny eller Linnea Matson som hon faktiskt heter. :) Hon min "sambo", som de förövrigt går jätte bra att bo tillsammans med hittils..
Å Ibland, nu och då träffar ja nån kompis.. å så försöker ja simma en gång i veckan å så onsdagskvällarna är ju bokade för vinterbad. Som är bland de bästa jag vet. Å hittills har vi som stadigast varit jag och mina "svägerskor", (haha, va kul de är å säjja det) ;) -Minna å (Jo)Hanna. Men förra onsdagarn var även Linny å en annan Johanna med.. Kul-kul Å sköönt!

Sen helgerna då. Som ja bara leeeever för! (de suuuger att Andi är i Vasa hela veckorna. Såå tråkigt me vardag igen. Vardag=Andi borta)
Men helgerna då lever jag. Då slås mys faktorn på till 110% Å vi bara chillar tillsammans med varann.. Träffar vänner, är ute, dricker te, serverar på taklagsfest vid flynängens bönhus... Ja allt blir mysigt bara ja får va med min Andi!
Å på tal om taklagsfest så var de de vi gjorde större delen av förra lördagen. För de var de i Kållby bönhus. Eller Flynängens som den heter.

Så som ni ser så har ja itne gjort nåå vettigt den här månaden. Men vad är vettigt egentligen? Eller vad är viktigt att komma ihåg att göra? Säjj! Så ja vet att tänka på det till nästa månad.

Näpp. nuska ja chilla vidare.
Have a nice day!
Piiz out med kärlek å respekt.
Yiiiha!

2 kommentarer:

  1. du börjar komma upp i mina "arbetstakter"typ dygnet runt=D men de är bra kämpa på=)

    SvaraRadera
  2. va kul att läsa att du lever, vilket jag gissade mej till att du gjorde redan innan jag läste din blogg men det var ju en bra bekräftelse dock.. bla bla! Hursomhaver, hoppas du har de riktigt gött i jeppis bland alla isbitar och snöbollar! Mer kärlek och mys från mej får du här. Krams (å puss på kinden, tihi) /Fryn

    SvaraRadera