2009-04-09

Palt..

Kan nån själ förklara för mig varför det är en sådan hysteri efter palt?
Varje gång vi har palt på menyn på caféet så är de rena rama vallfärden bland folk och fän i stan. Verkar som att hela stan känner lukten av Palt å så rusar dom till oss..
Om de hade varit nå delikat ändå.... Men mosad potatis blandat med mjöl, salt å vatten. Så simpelt å tråkigt... Kletigt å segt.
Nä som ni märker så är ja inte alls så förtjust i palt. Eller jo! Ja tycker om palt. Men då ska de vara mammas hemmlagade. Antingen färsk, eller så tärnad (fryst ett varv) å stekt.. Då gillar jag oxå palt.
Men denna "pite-palt" som vi severar är ingen höjdare enligt mig då, (inte enligt våra mat gäster som jublar varje gång vi har palt...)

Sen i tillägg så är de ju "palt-snack" hela dan då..
Vanlig palt eller blod palt? Alt. Black n' white?
1,2 eller 3paltar.
Ojojoj, nu kommer jag hamna i palt-koma..
Ni borde ha palt oftare.
Varifrån tar ni era paltar..

Bläbläblää för palt! ;P (Idag gillar ja inte palt. haha. Men ja e inte less eller sur på nått sätt för det..) :)

De är märlkigt hur olika man kan vara.. Va tycker ni som läser min blogg. Är palt gott? Hemma gjord eller "pite-palt", spelar de någon roll?

Nu har ja funderat klart för ikväll. Nu ska ja sova så de snabbt blir Torsdag. För vet ni vad som händer på torsdag?
Jo min älskling kommer..! Å så är ja ledig 4dagar. Ojojoj va härligt. Ser frammemot lata dagar i Korpis med min kärlek (och familjen).. ;)

Go'natt å sov gott!
*torsda torsda torsda torsda torsda torsda torsda torsda torsda torsda torsda* :D

4 kommentarer:

  1. ja tycker palt är gott...fast man får så ont i magen av dom=( å så ser dom ju lite läskiga ut... men gott äre!!=)

    SvaraRadera
  2. Allt slinker ner för mig..men gott? Njae. Kanske med en stor klick smör och lingonsylt. Annars är det som sagt bara..kletigt..och fastnar i gommen.

    SvaraRadera
  3. jag skulle inte ens äta palt om jag så fick betalt för varje tugga! Aldrig!

    SvaraRadera